Vakantie, Masai Mara en verhuizen - Reisverslag uit Rangala, Kenia van Demi Schouten - WaarBenJij.nu Vakantie, Masai Mara en verhuizen - Reisverslag uit Rangala, Kenia van Demi Schouten - WaarBenJij.nu

Vakantie, Masai Mara en verhuizen

Blijf op de hoogte en volg Demi

13 Oktober 2019 | Kenia, Rangala

Hallo allemaal!

Daar ben ik weer! Lekker vakantie gehad deze week! We zijn op de helft! We hebben weer van alles gedaan van de week. Van safari tot zwemmen. Veel leesplezier!

Maandag 7 oktober:

Vanochtend ging de wekker om 06:00 uur. We gaan naar Masai Mara! Eigenlijk zou de auto er om 07:00 uur zijn. Maar het blijven Kenianen. We zijn om 07:30 uur vertrokken. Het was een rit van 6,5 uur. De reis ging best snel voorbij en was erg relaxed. Op een gegeven moment werdt het wel erg hobbelig, maar we waren ook wel redelijk off-road. Onderweg zijn we al de eerste wilde dieren tegen gekomen. Een aantal zebra's, buffels, apen en een hoop wilde koeien en geiten. Rond 13:00 uur waren we bij het tentenkamp. Eigenlijk zouden we drie om drie slapen. Kiki, Gwyneth en ik en Daphne, Britt en Nicolenne. Maar de drie persoonstenten zagen er verschrikkelijk uit. Amos en Marielle, die ook mee zijn, hadden een twee persoonstent. Die zag er echt fantastisch uit vergeleken met die van ons. We zouden nu toch wel graag twee om twee slapen. Gelukkig kon dit! Dus nu is de tent indeling: Kiki en Gwyneth, Britt en Nicolenne en Daphne en ik. Toen we al onze bagage hadden weggelegd zijn we gaan lunchen. Lekker spaghetti met gehakt en gebakken aardappels. Hierna zijn we het park, Masai Mara, ingegaan. We hebben vandaag al super veel dieren gezien. Giraffen, olifanten, buffels, antilopen, impala's, leeuwinnen, stokstaartjes en nog veeel meer! De leeuwinnen hadden net een buffel gevangen en waren die aan het opeten. Hier is zeker een foto collectie van gemaakt ;). Ook giraffen van heel dichtbij gezien. Heel gaaf om dit mee te maken. Rond 18:00 uur zijn we het park uitgegaan en weer terug naar het tentenkamp. Toen we terug waren in het tentenkamp wilde Daphne even douchen. Je raadt het niet, maar de tent was 10x beter dan in Kisumu. ( de straal dan alleen, verder was het erg Keniaans). Dus ben ik er ook even ondergesprongen. Om 19:30 uur konden we aanschuiven voor het eten. Op het menu stond rijst met groente, soort gele erwten, vlees en chapati. De groente heb ik niet gegeten, oeps. En het vlees was ook niet helemaal fantastisch. Omdat we allemaal erg moe waren van de reis en alle indrukken zijn we vroeg naar bed gegaan. Ik heb heeel veel zin in de tweede dag van de safari. Weer lekker een dagje diertjes kijken en veel foto's maken. Ik heb er zin in!

Dinsdag 8 oktober:

Dag twee van de safari! Eerst hebben we lekker ontbeten. Lekker een gebakken eitje, pannenkoek en een geroosterde boterham. Na het ontbijt hebben we de spulletjes uit de tent gepakt en zijn we naar de Masai Mara gegaan. Hier hebben er heel de dag rond gereden. We zijn weer van alles tegen gekomen. Van giraffen tot wrattenzwijnen (jaa de pumba's!!!). Rond 12:00 uur we in een sjiek hotel gaan plassen en hebben ook even naar nijlpaarden gekeken. Hier was een nijlpaarden ' boerderij' zei onze chauffeur James. Hierna zijn we naar River Mara gereden. Hier steken alle dieren over vanuit Kenia naar Tanzania en omgekeerd. Ook zijn we onderweg nog even in Tanzania geweest! Hier hebben we geluncht en apen gezien. Vandaag hebben we onderweg nog van alles meegemaakt. Nadat we een luipaard hadden gezien, wat super bijzonder was! Gingen we op zoek naar een Cheeta. Onderweg kwamen we op een stukje waar je een bergje af moest er dan er gelijk weer op. Een busje voor ons probeerde het ook, maar het lukte niet. Bij kwam niet omhoog. James wilde wel graag daarheen dus nam hij een alternatieve route. Dit was vrij spannend maar we hebben het overleefd. James ging het busje wat vast zat ook nog even omhoog trekken. Super kerel dat het is! Verder hebben we nog de hele middag lekker in het park rondgereden. Net voordat we het park uitgingen kwamen we nog een verassing tegen! Een leeuw die op aai-afstand lag! Super gaaf om te zien! Even later liep hij weg en reden wij ook verder. Zagen we ineens ook nog een leeuwin liggen! De leeuw en de leeuwin gingen lekker bij elkaar liggen! Hier heb ik natuurlijk foto's van gemaakt! Heel bijzonder om mee te maken. Nadat we het park uit waren zijn we nog naar een echt Masai dorp gegaan. Hier moesten we allemaal €10.- voor betalen. Hier hebben we een welkomsdans gezien, een springcompetitie, ik heb geprobeerd om een vuurtje te maken met Keniaanse mannen die daar wonen (was uiteraard niet gelukt) en hebben we in hun huizen mogen kijken. Het was erg bijzonder om te zien maar we voelden ons ook wel een beetje belazerd. Hierna zijn we weer naar ons tentenkamp gegaan en konden we tot het avondeten even lekker chillen in de tent. Na het avondeten hebben we nog gezellig bij elkaar gezeten. Hierna zijn Kiki en Gwyneth nog bij ons in de tent gekomen en hebben we even gezellig gezeten met elkaar. We zijn vroeg gaan slapen want de wekker gaat de volgende dag ook vroeg!

Woensdag 9 oktober:

Dag 3 van de safari. Deze dag begin erg vroeg. Om 05:30 uur ging de wekker. Want om 06:00 uur gingen we het park al in! Hier hebben we twee uurtjes rondgereden. We kregen onderweg naast de struisvogels een lekke band. Die was binnen 10 minuten verwisseld! Ook hebben we een een kudde olifanten gezien. Met een klein olifantje erbij. Super lief! Ook zijn we op de terugweg naar het tentenkamp nog hyena's en gieren tegengekomen die een ander beest aan het opeten waren. Toen was de tijd in de Masai Mara alweer om. Ik heb super erg genoten van de hele safari. Het is heel moeilijk om uitteleggen wat wij de afgelopen drie dagen hebben gezien. Ook heb ik heel erg genoten van gewoon staan in de auto, m'n hoofd uit het dak steken en lekker de natuur om me heen in me opnemen. Alle dieren om me heen zien, zien hoe zij leven. Heb er heel erg van genoten!

Na het ontbijt hebben we onze spullen ingepakt en zijn we op de terugweg naar Kisumu gegaan. Meestal duurt de heenweg langer dan de terugweg. Maar dit was precies het tegenovergestelde. Er kwam maar geen einde aan de terugweg. Onderweg hebben we nog bij Java House gegeten. Lekker een sandwich met tomaat, kaas en avocado en natuurlijk frietjes. Eenmaal thuis aangekomen hebben we een rustige avond gehad en zijn we vroeg gaan slapen omdat we allemaal zo moe waren van de reis.

Donderdag 10 oktober:

Jaa lekker een keertje uitslapen! Nog een paar nachtjes in het huisje in Kisumu en dan vertrekken we naar Rangala. Vandaag hebben we boodschappen gedaan voor de resterende twee dagen in Kisumu. 's Middags hebben we een chill middag gehad omdat Kiki, Gwyneth en ik nog erg moe waren van de safari. 's Avonds zijn we met z'n zessen naar een luxe restaurant/hotel gegaan. Lekker lasagne gegeten en ik heb zelfs een wijntje gedronken. Jaja je leest het goed! Demi en wijn ;). Verder was het een rustige avond.

Vrijdag 11 oktober:

De wekker stond weer een keertje vroeg. Vandaag hebben we met zijn zessen gezwommen bij een hotel dat Wigot Gardens heet. Dit hotel staat boven op een berg. Vanuit het zwembad kon je over de hele stad uitkijken. Rond 12:00 uur zijn we gaan lunchen. We hebben minstens een uur op ons eten gewacht wat oprecht niet te eten was. Bij Nicolenne zaten en bijvoorbeeld nog botjes in haar stukjes kip, heel erg vies. De volgende keer nemen we lekker ons eigen eten mee. Verder hebben we de hele middag liggen zonnen en gezwommen. We zijn allemaal super erg verbrand maar het was een leuke dag. Eenmaal thuis was het toch echt tijd om de koffers in te pakken. Gelukkig paste alles weer terug in de koffers. Laatste nachtje slapen in m'n slaapkamertje in Kisumu. Tijd voor een nieuwe stage periode. We zijn op de helft!

Zaterdag 12 oktober:

Jaja de wekker stond weer vroeg. Kiki, Gwyneth en ik zijn boodschappen gaan doen voor twee weken. Vandaag is verhuisdag naar Rangala! Met twee karren vol met booschappen zijn we nog even teruggegaan naar ons vertrouwde huisje in Kisumu. We hadden afgesproken om 12:00 uur met de auto die ons naar Rangala zou brengen. Natuurlijk weer lekker op z'n Keniaans, de auto was er rond 13:00 uur. Toen zijn we met al onze koffers en boodschappen vertrokken naar Rangala. Onderweg zijn we langs de Evenaar gekomen! De reis duurde ongeveer anderhalf uur. Nadat we de boodschappen hadden uitgestald in het huisje hebben we lekker met z'n vieren geluncht. Marielle is ook meegekomen en blijft een nachtje bij ons slapen. Hierna zijn we even snel langs het ziekenhuisje gegaan waar ik stage zal gaan lopen. Ook zijn we langs Babyhome gegaan en we hebben ook al geholpen met baby's te voeden. 's Avonds hebben we eerst de koffers uitgepakt en de spullen uitgepakt en de spullen opgeborgen. Hierna hebben we lekker met zijn vieren gekookt en gegeten. We zijn op tijd gaan slapen omdat we alle vier moe waren van de dag.

Zondag 13 oktober:

De eerste nacht in Rangala zit erop! Ik heb verbazingwekkend goed geslapen. Een aantal keer wakker geworden, maar dat hoort erbij. We hebben gezellig met zijn vieren ontbeten en gekletst. Rond 12:00 uur is Marielle weer richting Kisumu vertrokken. Nu zitten we echt alleen in het huisje! We hebben het huisje gezellig gemaakt door foto's en kaarten op te hangen aan de muur. Ook hebben we leuke lichtjes opgehangen in huis, zo hebben we nog een beetje licht als de stroom uitvalt.

Verder hebben we vandaag niet zoveel gedaan. Vooral nog een beetje rust nemen.

Tijdens het avond eten waren Kiki en Gwyneth super hard aan het meezingen met een liedje. Ineens zie ik toch in m'n ooghoek iets bewegen. Komt er ineens door een luikje een arm. We schrokken ons helemaal kapot. Ben oprecht nog nooit zo hard geschrokken. Bleek het een kindje van Babyhome te zijn. Niet te doen..

Verder hebben we een rustige avond gehad. Morgen begint onze nieuwe stage periode. Ik kijk hier erg naar uit. Ben benieuwd wat ik allemaal weer ga meemaken!

Weer veel avonturen beleeft de afgelopen week. Morgen begint de nieuwe stage, heb er zuper veel zin in!

Groetjesss,

Demi

• 13 Oktober 2019 - 20:19

Daphne Schouten:

Weer erg leuk om te lezen nichtje!

• 13 Oktober 2019 - 20:30

Annelies :

Heej schat wat moet dat een mooie reis geweest zijn naar Masai Mara ,ben ook heel benieuwd als je weer thuis bent naar alle foto's.
    Natuurlijk al veel over gehoord van je maar zoals je het beschrijft lijkt het net of we er allemaal een beetje bij zijn geweest ... Geweldig
    Nu dan je nieuwe avontuur in Rangala ook dat zal weer een prachtige ervaring worden ,geniet met volle teugen en hoop dat je een leuke tijd hebt in het dorp .
    Dikke kus van mij xxx

• 14 Oktober 2019 - 11:47

Rinus:

Weer mooi verslag en super veel beleefd weer gr pap

• 15 Oktober 2019 - 23:28

Jean-Paul :

Volle bak genoten van een prachtige safari en een leuke vakantie week. Nu spannend wat Rangala gaat brengen. Weer ff wennen en omschakelen. Suc6! Ik ben nieuwsgierig hoe het zal bevallen......of juist niet ;-)