Daar zijn we dan! - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Demi Schouten - WaarBenJij.nu Daar zijn we dan! - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Demi Schouten - WaarBenJij.nu

Daar zijn we dan!

Door: Demi Schouten

Blijf op de hoogte en volg Demi

01 September 2019 | Kenia, Kisumu

Hoii hoii allemaal!

We zijn in Kenia! We hebben al super veel gezien en heel veel indrukken gehad hier.
Ik zal dag per dag even vertellen wat we allemaal hebben gedaan.

Donderdag:
Dag van vertrek!
Rond 17:30 uur hadden we met elkaar afgesproken op Schiphol. Toen we er allemaal waren zijn we naar de bagage balie gegaan en hebben wij de koffers ingecheckt. Hierna zijn we met zijn alle gaan eten en zijn we naar de gate gegaan. Na een half uur vertraging zijn we vertrokken vanuit Amsterdam. De vlucht was prima, alleen de laatste anderhalf uur was er erg veel turbulentie. Helaas hebben een groot deel van de groep de hele reis niet kunnen slapen.

Vrijdag:
Op de vrijdag kwamen we rond 07:00 uur aan in Nairobi. Hier zijn we door de douane gegaan, moesten alle telefoons en laptops uit onze tassen halen en onze schoenen uitdoen. Het vliegveld waarvan wij vlogen, de binnenlandse vlucht, was erg klein. Hier moesten wij een kleine anderhalf uur wachten op onze volgende vlucht. Dit was een korte vlucht van nog geen 50 minuten waar we van Nairobi naar Kisumu vlogen. Bij aankomst in Kisumu werden wij opgewacht door onze Nederlandse coach Marielle. We zijn naar de stad gereden in een busje en hebben daar gelijk Keniaanse Shillings gehaald.
Toen zijn we naar ons verblijf gereden. Hier werden wij liefdevol begroet door onze Keniaanse coaches Millicent en Consulata. Hier hebben we even een meeting mee gehad en een Keniaanse lekkernij gegeten. ( Hier ben ik natuurlijk de naam weer van vergeten, sjonge jonge..). Toen zijn we opgehaald met de tuktuk en hebben we boodschappen gedaan en Keniaanse nummers gekregen. De tuktuk rit is een hele beleving. Ze rijden in Kenia links en kennen absoluut geen regels. Ook zijn en hobbels op de weg waar je u tegen zegt, staat bijna gelijk aan een rug hernia ;).
Die middag hebben we laat geluncht. We waren allemaal super moe dus zijn om 21:00 uur allemaal in slaap gevallen.

Zaterdag:
Op de zaterdag werd ik helaas om 06:00 uur al wakker, de rest heeft lekker geslapen tot een uur of 09:00. Deze dag hebben de dames die als eerst naar Rangala gaan grote boodschappen gedaan. Kiki, Gwyneth en ik hebben alvast een paar boodschappen gedaan voor de komende dagen. 's Middags zijn we naar een lokale markt geweest. Dit marktje heet Masai Market. Nicolenne, Britt en Daphne hebben deze avond spaghetti gekookt. 's Avonds hebben we een spelletje gedaan en veel gelachen.

Zondag:
Vandaag zijn we naar Lake Victoria geweest. Hier hebben wij Keniaans eten gegeten en zijn met een boot op het water geweest. Het staat erom bekend dat er nijlpaarden zijn, helaas hebben wij er geen gezien. Hierna nog een drankje gedaan en weer richting het compound gegaan met de tuktuk. Deze avond hebben Kiki, Gwyneth en ik gekookt. Dit was helaas niet helemaal een succes. Iets met zakjes curry en niet weten hoe pittig het zou kunnen zijn.
Verder hebben we een rustige avond en gaan we op tijd slapen. Want morgen gaan we naar Immigration voor onze stages en gaan we ook de drie stage adressen in Kisumu bekijken. Dat wordt een lange dag dus!

Ik vind het nog heel erg wennen en vind het super onwerkelijk dat ik nu in Kenia zit. Alles is hier zo anders als in Nederland. Er lopen hier koeien, kippen en geiten over straat. Ook zijn er hier in het verkeer totaal geen regels. Het afval wordt op straat verbrand en de uitlaatgassen zijn ook niet het beste om in te ademen. Maar dit is het gaafste wat ik ooit in mijn leven heb gedaan en ik vind het hier helemaal geweldig. Ik kijk heel erg uit naar mijn stage, dit begint dinsdag.

Ik heb het super erg naar mijn zin en vind het hier helemaal geweldig.
Dit was het voor nu! Ik denk dat ik elke zondag een verslag van de week schrijf!

Groetjes uit Kenia!!
Demi

  • 01 September 2019 - 20:19

    Annelies:

    Heej schat wat een geweldig begin van je grote avontuur ,
    Ik hoop dat je stage ook een prachtige ervaring gaat worden en kan niet wachten op nieuwe
    verhalen en vergeet geen foto's te plaatsen
    Alvast heel veel succes met je eerste stage dag en geniet met volle teugen
    Dikke kus en een knuffel van de katjes xxx

  • 01 September 2019 - 20:46

    Miriam:

    Fijn dat je het zo gaaf vind Demi

  • 01 September 2019 - 21:01

    Saskia:

    Wat leuk om te lezen hoe je eerste dagen zijn verlopen. Ben nu al benieuwd naar je volgende verslag. Geniet van deze prachtige ervaring en succes dinsdag met je eerste stage dag.

  • 02 September 2019 - 10:49

    Linda IJzermans:

    Wat een leuk verslag om te lezen en wat hebben jullie al veel ondernomen! Heel veel succes met het bezoeken van jullie stage adressen!

  • 02 September 2019 - 19:41

    Jean-Paul :

    Hoi Demi,

    Heel erg leuk om al jullie verslagen zo te lezen. Logisch tot op heden allemaal dezelfde belevenissen, maar ieder beschrijft het op zijn eigen manier.
    Heerlijk om te lezen hoe je jouw verwondering beschrijft over dat de diverse beesten lekker over de openbare weg rondhuppelen én hoe er daar met het milieu wordt omgegaan. Geen gescheiden afvalverzameling begrijp ik ;-)
    Het mooiste om te lezen is: "Maar dit is het gaafste wat ik ooit in mijn leven heb gedaan en ik vind het hier helemaal geweldig". Dit zegt alles. Super. Hou dit vast en er gaat natuurlijk nog veel meer moois komen. De start is in ieder geval vlekkeloos verlopen.
    Het afscheid op Schiphol was bijzonder, zeker met alle emotie die er bij iedereen behorend bij de groep vrij kwam. De komende dagen opnieuw afscheid nemen, maar gelukkig Kiki en Gwyneth nog wel direct in je buurt. Extra ruimte en dus luxe in jullie gezellige huisje, maar toch zal het ff wennen zijn.

    Succes met alles wat gaat komen en vooral genieten!

    Groetjes,

    Jean-Paul

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Demi

Hallo! Mijn naam is Demi Schouten en ik ben 19 jaar oud. Op dit moment volg ik de opleiding MBO Verpleegkunde niveau 4 op het Kellebeek college te Roosendaal. Op 29 augustus vliegen wij naar Kenia, hier gaan wij de komende drie maanden stage lopen. Ik heb er super veel zin in! Ik zal via 'Waar ben jij nu ' iedereen op de hoogte houden van mijn verblijf in Kenia.

Actief sinds 07 Mei 2019
Verslag gelezen: 354
Totaal aantal bezoekers 4059

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2019 - 26 November 2019

Mijn eerste reis

Landen bezocht: